تبلیغات
وبلاگ - كارهایی كه باید هنگام احساس تنهایی انجام دهید
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : وبلاگ
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
وبلاگ
یکشنبه 7 آبان 1396 :: نویسنده : وبلاگ        


آیا هر چند وقت یک بار، حس تنهایی به شما دست می دهد؟ تنهایی می تواند در زمان تنها شدن یا حتی زمانی كه افراد در اطراف تان قرار دارند به سراغتان بیاید. مجرد بودن باعث ایجاد حس تنهایی در شما می شود اما حتی اگر رابطه شادی داشته باشید، احتمالا با مشكل حس تنهائی در بعضی از اوقات جنگیده اید.

خوشبختانه، كارهایی وجود دارد كه با انجام آن می توانید حس تنهایی خود را بهتر كنید. در ارتباط با این موضوع، از تجارب كارشناسان استفاده كردیم تا بفهمیم كه آنها برای مبارزه با حس تنهائی چه توصیه ای می كنند.


قبل از تنها شدن، برای خود لیستی از كارها را برای انجام تهیه كنید. لیزا بهار، درمانگر ازدواج و خانواده گفت، به جای منتظر ماندن برای تنها شدن و پیدا كردن حس تنهائی، او توصیه می كند كه لیستی از كارهایی كه می توانید در زمان تنهایی انجام دهید را تهیه كنید. او گفت: «اولین قدم این است كه قبل از تنها شدن، لیستی آماده كنید، زیرا در زمان تنها شدن، بعید است كه فكری به ذهنتان برسد.» پیشنهادات او شامل انجام فعالیت ها، كمك به دیگران و انجام كارهایی است كه باعث می شود حس عاطفی بهتری پیدا كنید.


او در مورد انجام فعالیت ها، توصیه كرد كه «حل معما، دوچرخه سواری، شنا، رفتن برای تماشای حیوانات، موزه یا سفر یك روزه با اتوبوس به مكانی، می تواند انجام شود». او در ارتباط با كمك كردن پیشنهاد داد كه «لیستی از كارهایی كه برای كمك به دیگران می توانید انجام دهید تهیه كنید. این كارها لازم نیست كه كارهای بزرگی باشند، شاید قدم زدن با همسایه، كمك كردن به افراد مسن تنها، یا سلام كردن به میوه فروش می تواند انجام شود. هدف، پرت كردن حواس شما در تنهایی است.»

در نهایت، بهار توصیه كرد برای افزایش عواطف و احساسات تان، می توانید «به موسیقی كه دوست دارید گوش دهید و حس الهام بخشی از آن بگیرید، گاهی اوقات موسیقی با احساسات و زندگی پیوند می خورد.» او گفت این لیست را امتحان كنید تا متوجه شوید كه انجام چه كاری برایتان كارساز است.

گوش دادن به داستان ها


یك راه كلی برای پرت كردن حواستان، خواندن داستان یا گوش دادن به داستان ها است. جود تردر-ولف، كارمند اجتماعی یك كلینیك و روان درمانگر گروهی، توصیه كرد كه «به نوارهای قصه ای گوش دهید كه همانند داستان های واقعی از زندگی افراد توسط افراد نقل می شوند.» او حتی گوش دادن به پادكست های “استوری كورپس” را توصیه كرد كه بنگاهی برای جمع آوری داستان زندگی مردم است. به عنوان نمونه، داستان های «خطر حشرات موزی». !و داستان Collider، را توصیه كرد كه فقط به عنوان چند نمونه از پادكست های شكفت انگیز زیادی است كه وجود دارد كه به اشتراك گذاری تجارب انسانی را از چشم اندازهای غنی دقیق نشان می دهد.

كارهای كه باید هنگام احساس تنهائی انجام دهید
گوش دادن به داستان ها هم مزیت های دیگری دارد و باعث ایجاد حس مشترك با دیگران می شود. تردر-ولف می گوید: «گوش دادن به داستان، یك راه ارتباط عاطفی و بدون خطر برای شریك شدن با حس دیگران، داشتن یك سفر عاطفی و به دست آوردن چشم انداز و درك از شرایط خودتان است. همچنین یك سرگرمی فوق العاده است.»

داوطلب شدن


یكی از مهمترین كارهایی كه می توانید برای متوقف كردن حس تنهایی تان انجام دهید، بخشیدن چیزی به دیگران با علاقه و داوطلبانه می باشد. تردر-ولف گفت: «تنهایی می تواند با تنها شدن دامن زده شود، انزوا و گوشه گیری را افزایش دهد و به تفكرات و احساسات منفی كه حس بیگانگی را افزایش می دهند، دامن بزند. تنهائی می تواند نیاز به تلاش عاطفی زیادی داشته باشد، اما انجام كاری برای كمك به دیگران، می تواند باعث كاهش حس تنهایی و از بین بردن چرخه منفی تولید كننده انزوا شود.» تحقیقات منتشر شده در مجله انگلیسی آنلاین پزشكی نشان داد كه انجام كارهای داوطلبانه باعث تقویت سلامت عاطفی به خصوص در بین افراد بعد از سن 40 سالگی و در سنین بالاتر می شود، سالهایی كه عمدتا با تنهایی همراه است.


یك مربی زندگی به نام كلودیا ماتلز گفت كه اگر به دنبال مكانی برای انجام كارهای داوطلبانه هستید، «در مورد شرایط و مكان هایی فكر كنید كه افراد دیگر حس تنهایی می كنند مانند یتیم خانه ها، سازمان های حمایت از كودكان یا حتی مراكز تهیه غذا برای افراد گرسنه. زمان خود را وقف دیگران در این مكان كنید و خواهید دید كه چقدر سریع، حس ناخوشایند تنهایی شما از بین خواهد رفت.»


اریكا مك كاردی، یكی از مربیان برتر افزود، «راهی برای برقراری ارتباط با دیگران و با جهان پیدا كنید. با كمك به افرادی كه بدبخت تر هستند، متوجه می شوید كه توانایی ایجاد تفاوت دارید. بسیاری از سازمان ها، فرصت های خدمت رسانی برای افراد داوطلب دارند كه این خدمات، به طور آنلاین در وب سایت هایشان فهرست شده است. اگر نمی توانید مستقیما فرصتی را پیدا كنید، سری به وب سایت هایی مانند volunteermatch.com بزنید و اطلاعاتی به دست آورید.»

كارهای كه باید هنگام احساس تنهائی انجام دهید

چیزی بسازید یا خلق كنید


انسان همیشه بعد از خلق یا ایجاد چیزی، حس بهتری پیدا می كند، چه شعر یا نقاشی با آبرنگ باشد. عمل خلق و ایجاد می تواند به رهایی شما از تنهایی نیز كمك كند. تردر-ولف در مصاحبه با ما، این نكته را به اشتراك گذاشت كه: «چالش انگیزترین جنبه تنهایی می تواند حس پوچی و عدم برقراری ارتباط با افراد دیگر به مدت طولانی یا نیروهای بیرون ما باشد، اما برخی از این مشكلات می تواند با خلق چیزی از درون ما، حل شود و از بین رود.»


او در مورد ایده های خلاقانه پیشنهاد داد كه :«هر فعالیت خلاقانه می تواند كمك كننده باشد- نویسندگی، نقاشی، سفالگری، مجسمه سازی، شعر سرایی، خوانندگی. زمانی كه چیزی را می سازیم، از یك فضای خالی، صفحه خالی، و كاموای لمس نشده شروع می كنیم، و تصمیم می گیریم كه چگونه آن فضای خالی را پر كنیم، و جستجو می كنیم كه این تصمیم و انتخاب، ما را كجا ببرد.»


زمانیكه چیزی می سازید، نفس و ضمیر درون تان را لمس می كنید. تردر-ولف افزود: «یادگیری بیان كردن زندگی درونی مان بدین شیوه، بسیار مفید است از آنجایی كه مهارت بیشتری به طور عملی به دست می آوریم، پس این كار نوعی تقویت خود می باشد. و خلاقیت، تعامل زیاد با مغز شناختی و عاطفی مان است.»

كارهای كه باید هنگام احساس تنهائی انجام دهید

تمرین مدیتیشن


آیا تاكنون مدیتیشن انجام داده اید؟ انجام این كار به اندازه ای كه به نظر می رسد ترسناك نیست و در واقع می تواند در زمان تنها شدن تان به شما كمك كند. ماتلز پیشنهاد داد: «آرام بنشینید و تمركز كنید كه حس تنهایی شما در كجای بدنتان خود را نشان می دهد… آیا در سینه شما است؟ معده؟ گلو؟ زمانیكه بدن را مورد بررسی قرار می دهید…به حس درونتان توجه كنید كه این ناراحتی و ناخوشایندی تنهایی از كجا بوجود آمده است. وقتی محدوده ای كه از تنهایی رنج می برد را شناسایی كردید، در آن محدوده نفس بكشید و انرژی آرامش بخشی به این محدوده بفرستید.»


ماتلز توصیه می كند زمانیكه انرژی شفا دهنده را به این محدوده فیزیكی كه حس تنهایی را نشان می دهد، ارسال می كنید: «نشستن را ادامه دهید. بدانید كه همه افراد دیگر خارج از این اتاق، همان حس تنهایی را دارند، پس نوری به بیرون از این فضا ارسال كنید به جایی كه افراد دیگر هم از این حس رنج می برند. حس كنید كه گویی در حال شستشوی آنها در قلب تان با انرژی شفا بخش هستید و نور را خالص كنید و نشان دهید كه همه ما به هم پیوند خورده ایم و با هم ارتباط داریم. خودتان را نیز به آنها اضافه كنید. همه ما این حس عمیق تنهایی را احساس می كنیم پس فقط به طور متفاوتی این حس را در خود داریم.»


این تمرین، بسیار شبیه گوش دادن به داستان است كه حس شما را به حس دیگران ارتباط می دهد و به شما كمك خواهد كرد تا حس خود را به دیگران پیوند داده و با تنهایی دیگران احساس همدردی كنید و انجام این كار باعث می شود تا كمتر حس تنهایی داشته باشید.

كارهای كه باید هنگام احساس تنهائی انجام دهید

بدنتان را حركت دهید


كار در بیرون یا حركت دادن بدنتان می تواند به از بین بردن حس تنهایی تان كمك كند. مك كاردی در این باره می گوید: «زمانیكه حس تنهایی می كنیم، دیگر زمانی را صرف این تفكر، در ذهن مان نكنیم كه چه حسی داریم. زمان های تنهایی اغلب با گوشه گیری و عدم فعالیت ارتباط دارند، در نتیجه با این احساسات با تقویت حركت بدنتان مقابله كنید. اندورفین طبیعی آزاد شده از طریق ورزش می تواند به ایجاد حس بهتر در شما كمك كند و در طول انجام حركات فیزیكی، برای دور كردن ذهنتان از تنهایی، تمركز لازم است.»

می توانید به باشگاه ورزشی بروید، در منزلتان كمی برقصید، به پیاده روی بروید، یوگا انجام دهید یا بدنتان را به هر طریقی كه حس می كنید، حال شما را بهتر می كند حركت دهید. زمانیكه حركت می كنید، حس از بین رفتن تنهایی را پیدا خواهید كرد.

برای شركت در یك كلاس ثبت نام كنید


به جای انجام یوگا و رقص به تنهایی، در عوض می توانید در یكی از این كلاس های گروهی شركت كنید. كلاس، مكانی عالی برای ملاقات افراد با علایق مشابه با سلیقه شما است. این كار باعث بیرون كشاندن شما از خانه و خلاص كردن تان از حس تنهایی خواهد شد.


مك كاردی گفت: «در یك كلاس شركت كنید-هر كلاسی. آیا دوست ندارید به جایی بروید كه می توانید افرادی را ملاقات كنید كه كارهایی كه شما دوست دارید، آنها هم دوست دارند؟ بهتر است تا در كلاسی شركت كنید كه از آن لذت می برید یا چیزی كه همیشه می خواستید تا یاد بگیرید، پس خود را در محیطی خواهید یافت كه این افراد دارای سلیقه مشابه با شما در آن جمع هستند.»

كارهای كه باید هنگام احساس تنهائی انجام دهید
تردر-ولف به طور ویژه به رفتن به كلاس توصیه كرد و پیشنهاد داد كه: «كلاس های بداهه گویی، واقعا كلاس های جدیدی هستند و راهی برای توسعه مهارت های بیشتر درون افراد و به دست آوردن اعتماد به نفس هستند درحالیكه سرگرمی زیادی هم دارند.» حتما نیازی نیست كه این كلاس ها، كلاس های همراه با فعالیت شدید یا بهبود دهنده باشند. آیا مجسمه سازی دوست دارید؟ نویسندگی؟ از هر كاری كه لذت می برید، احتمالا كلاسی برای آن وجود دارد. از خانه خارج شوید و همین امروز در یك كلاس ثبت نام كنید.

زنگ زدن به یكی از دوستان یا عضو خانواده


من هر وقت حس تنهایی می كنم، تلفن را برمی دارم و به بهترین دوستم، دنیل زنگ می زنم. مهم نیست كه چقدر حال من بد است، می دانم كه با چند دقیقه صحبت كردن، از این حس خلاص می شوم. با این كه ممكن است خودم، گوشه گیری و انزوا را دوست داشته باشم، اما در عوض به دوستم زنگ می زنم زیرا می دانم این كار، حال مرا بهتر می كند. آیا كسی را دارید تا در زمان حس تنهایی به او زنگ بزنید؟

دكتر ویات فیشر، كه دكترای روان شناسی بالینی دارد می گوید: «شما می توانید از طریق رسانه های اجتماعی یا حتی بهتر از آن، از طریق تلفن یا ملاقات دوستان یا خانواده، با دیگران ارتباط برقرار كنید. زمانیكه حس تنهایی داریم علت این حس، این است كه تنشه برقراری ارتباط هستیم. در نتیجه، انجام كاری كه حس برقراری ارتباط را در شما ایجاد كند، به رفع این مشكل پاسخ می دهد.»

اقدام برای درمان


هر كس گاهی اوقات حس تنهایی پیدا می كند، اما اگر متوجه شدید كه همواره حس تنهایی پیدا می كنید، زمان آن رسیده كه به دنبال كمك خارجی باشید. دكتر فیشر در این مورد می گوید: « اگر فردی، الگویی مزمن از حس تنهایی داشته باشد، باید برای تشخیص منشا و الگوها به درمانگر مراجعه كند. مثلا، شاید این افراد دلبستگی و ارتباط نزدیك با والدین شان در طول بزرگ شدن شان نداشته باشند، پس هیچگاه نیاموخته اند كه چگونه به دیگران نزدیك شوند. در نتیجه، لازم است تا روابطی ایجاد كنند كه باعث رضایت آن ها از تنها نماندن شود.»

كارهای كه باید هنگام احساس تنهائی انجام دهید


تردر-ولف موافق این گفته است. او می گوید: «اگر افراد، اكثر وقت شان حس تنهایی داشته باشند، می تواند نشانه موردی جدی تر باشد كه نیاز به مداخله بیشتر دارد. تنهایی می تواند تجربه افرادی باشد حس افسردگی، دور بودن یا عدم ارتباط با دنیای اجتماعی دارند.»


درمان در صورتی می تواند كمك كننده باشد كه شما حس تنهایی را در ارتباط با افسردگی یا اضطراب اجتماعی تجربه كرده باشید. تردر-ولف افزود: «با درمان؛ حس تنهایی كه با افسردگی همراه است می تواند تا حد زیادی از بین رود. گاهی اوقات تنهایی، نتیجه اضطراب اجتماعی، خجالت، یا نداشتن مهارت برای هدایت شرایط اجتماعی است. درمان فردی یا طی كردن یك روند مشابه كه به درك ریشه های مشكل كمك كند می تواند بسیار مفید باشد.»

بدانید كه این حس زودگذر است


ممكن است اكنون حس تنهایی كنید. بدانید كه حس تنهایی، كاملا عادی است و می گذرد. برخی از كارهای پیشنهاد شده توسط كارشناسان را انجام دهید مثلا به كلاسی بروید، كاری خلاقانه انجام دهید، بدنتان را حركت دهید یا به دوستتان زنگ بزنید. پس لبخند بزنید و بدانید كه حس تنهایی تان از بین خواهد رفت و خیلی زود، حس بهتری خواهید داشت.



لینک منبع

مطلب كارهایی كه باید هنگام احساس تنهایی انجام دهید در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :كارهایی كه باید هنگام احساس تنهایی انجام دهید
http://mofidestan.ir/%d9%83%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%83%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%af-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d8%aa%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%ac/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر